Kako mjeriti učinkovitost: 5 ključnih pokazatelja da je vaša ‘native’ kampanja uspješna
Objavljeno 22.10.2016.
Istovremeno, korisnici s instaliranim adblockerima prijete digitalnim izdavačima više nego ikada – mogu li kompenzirati taj gubitak sve većim prihodima koje ostvaruju od nativnog oglašavanja?
Čini se da ovih dana baš svi pričaju o native oglašavanju, stoga nas je još više iznenadio podatak na koji smo naišli za razvijena zapadna tržišta – gotovo 10% brendova i oglašivača uopće ne mjeri učinkovitost svojih native kampanja. Isto ne mjeri 18% agencija, a čak 21% medija uopće ne prati ključne statistike i rezultate kampanja koje se kod njih realiziraju.
>> Provjeri još... Zašto agencije i oglašivači koriste Linker?
S ovim je podatkom usko povezana i činjenica da još uvijek dobar dio aktera na tržištu native oglašavanja posvećuje najviše pozornosti i sredstava kreiranju i objavi sadržaja, a zanemaruje se njegova daljnja promocija. Odgovor može biti samo jedan: Ili su svi iznimno zadovoljni rezultatima ili se ne mjere svi parametri, a klijenti ne pitaju prečesto za brojke.
Zašto se to događa? I kako uopće mjeriti uspješnost jedne native kampanje? Ova dva pitanja međusobno su povezana. Naime, struka još uvijek nije definirala točne parametre i kriterije koje pratimo kako bismo dokazali uspješnost pojedine nativne kampanje, što predstavlja dodatni izazov prodajnim timovima u medijima i agencijama. Upravo tu vjerojatno i leži dio odgovora na pitanje zašto se adekvatno ne mjere rezultati.
Koje parametre prezentirati klijentu i na koji način pokazati da kampanja koju ste upravo realizirali ima stvarno dobre rezultate i da je to bio dobar posao?
Na temelju više desetaka kampanja koje smo do sada realizirali putem platforme Linker.hr, razmjene iskustva s medijima na području native oglašavanja i nekim oglašivačima te praksom koja je sve zastupljenija na tržištu – odlučili smo podijeliti s vama neke od ključnih parametara i metrika koje nam govore je li neka native kampanja bila uspješna ili nije.
Za kompletnu sliku poželjno je uzeti u obzir sve parametre i analizirati ih ovim vremenskim slijedom:
1. CTR
2. Doseg i vidljivost
3. Engagement rate
4. Vrijeme na stranici
5. Action rate
Cijeli članak i detaljan opis svih parametara koje trebate uzeti u obzir pročitajte u članku koji smo objavili na portalu Netokracija.com.
Linker - vaš partner za native. Osigurava čitanost i pravu publiku za vaš sadržaj!
Ukoliko imate kakvih pitanja ili nejasnoća, pišite nam na mail: [email protected] ili na naš Facebook fan page. Rado ćemo vam pomoći u kreiranju vaše prve Linker oglašivačke kampanje!
>> Provjeri još... Zašto mediji koriste Linker?
Čini se da ovih dana baš svi pričaju o native oglašavanju, stoga nas je još više iznenadio podatak na koji smo naišli za razvijena zapadna tržišta – gotovo 10% brendova i oglašivača uopće ne mjeri učinkovitost svojih native kampanja. Isto ne mjeri 18% agencija, a čak 21% medija uopće ne prati ključne statistike i rezultate kampanja koje se kod njih realiziraju.
>> Provjeri još... Zašto agencije i oglašivači koriste Linker?
S ovim je podatkom usko povezana i činjenica da još uvijek dobar dio aktera na tržištu native oglašavanja posvećuje najviše pozornosti i sredstava kreiranju i objavi sadržaja, a zanemaruje se njegova daljnja promocija. Odgovor može biti samo jedan: Ili su svi iznimno zadovoljni rezultatima ili se ne mjere svi parametri, a klijenti ne pitaju prečesto za brojke.
Kako mjeriti uspješnost jedne native kampanje?
Zašto se to događa? I kako uopće mjeriti uspješnost jedne native kampanje? Ova dva pitanja međusobno su povezana. Naime, struka još uvijek nije definirala točne parametre i kriterije koje pratimo kako bismo dokazali uspješnost pojedine nativne kampanje, što predstavlja dodatni izazov prodajnim timovima u medijima i agencijama. Upravo tu vjerojatno i leži dio odgovora na pitanje zašto se adekvatno ne mjere rezultati.
Koje parametre prezentirati klijentu i na koji način pokazati da kampanja koju ste upravo realizirali ima stvarno dobre rezultate i da je to bio dobar posao?
Na temelju više desetaka kampanja koje smo do sada realizirali putem platforme Linker.hr, razmjene iskustva s medijima na području native oglašavanja i nekim oglašivačima te praksom koja je sve zastupljenija na tržištu – odlučili smo podijeliti s vama neke od ključnih parametara i metrika koje nam govore je li neka native kampanja bila uspješna ili nije.
Za kompletnu sliku poželjno je uzeti u obzir sve parametre i analizirati ih ovim vremenskim slijedom:
1. CTR
2. Doseg i vidljivost
3. Engagement rate
4. Vrijeme na stranici
5. Action rate
Cijeli članak i detaljan opis svih parametara koje trebate uzeti u obzir pročitajte u članku koji smo objavili na portalu Netokracija.com.
Linker - vaš partner za native. Osigurava čitanost i pravu publiku za vaš sadržaj!
Pridružite nam se!
Imate li sadržaj koji
biste htjeli promovirati na najpopularnijim hrvatskim portalima? Putem
Linkera možete dosegnuti publiku koju zanima upravo vaš sadržaj!
>> Provjeri još... Zašto mediji koriste Linker?