Kako mjeriti učinkovitost: 5 ključnih pokazatelja da je vaša ‘native’ kampanja uspješna

Native oglašavanje prošle je godine značajnije zakoračilo na naše digitalno tržište, a ove se godine taj trend nastavio te raste i dalje.

Objavljeno 22.10.2016.

Kako mjeriti učinkovitost: 5 ključnih pokazatelja da je vaša ‘native’ kampanja uspješna
Istovremeno, korisnici s instaliranim adblockerima prijete digitalnim izdavačima više nego ikada – mogu li kompenzirati taj gubitak sve većim prihodima koje ostvaruju od nativnog oglašavanja?

Čini se da ovih dana baš svi pričaju o native oglašavanju, stoga nas je još više iznenadio podatak na koji smo naišli za razvijena zapadna tržišta – gotovo 10% brendova i oglašivača uopće ne mjeri učinkovitost svojih native kampanja. Isto ne mjeri 18% agencija, a čak 21% medija uopće ne prati ključne statistike i rezultate kampanja koje se kod njih realiziraju.

>> Provjeri još... Zašto agencije i oglašivači koriste Linker?

S ovim je podatkom usko povezana i činjenica da još uvijek dobar dio aktera na tržištu native oglašavanja posvećuje najviše pozornosti i sredstava kreiranju i objavi sadržaja, a zanemaruje se njegova daljnja promocija. Odgovor može biti samo jedan: Ili su svi iznimno zadovoljni rezultatima ili se ne mjere svi parametri, a klijenti ne pitaju prečesto za brojke.

Kako mjeriti uspješnost jedne native kampanje?


Zašto se to događa? I kako uopće mjeriti uspješnost jedne native kampanje? Ova dva pitanja međusobno su povezana. Naime, struka još uvijek nije definirala točne parametre i kriterije koje pratimo kako bismo dokazali uspješnost pojedine nativne kampanje, što predstavlja dodatni izazov prodajnim timovima u medijima i agencijama. Upravo tu vjerojatno i leži dio odgovora na pitanje zašto se adekvatno ne mjere rezultati.



Koje parametre prezentirati klijentu i na koji način pokazati da kampanja koju ste upravo realizirali ima stvarno dobre rezultate i da je to bio dobar posao?

Na temelju više desetaka kampanja koje smo do sada realizirali putem platforme Linker.hr, razmjene iskustva s medijima na području native oglašavanja i nekim oglašivačima te praksom koja je sve zastupljenija na tržištu – odlučili smo podijeliti s vama neke od ključnih parametara i metrika koje nam govore je li neka native kampanja bila uspješna ili nije.

Za kompletnu sliku poželjno je uzeti u obzir sve parametre i analizirati ih ovim vremenskim slijedom:

1. CTR

2. Doseg i vidljivost

3. Engagement rate

4. Vrijeme na stranici

5. Action rate


Cijeli članak i detaljan opis svih parametara koje trebate uzeti u obzir pročitajte u članku koji smo objavili na portalu Netokracija.com.


Linker - vaš partner za native. Osigurava čitanost i pravu publiku za vaš sadržaj!

Pridružite nam se!


Imate li sadržaj koji biste htjeli promovirati na najpopularnijim hrvatskim portalima? Putem Linkera možete dosegnuti publiku koju zanima upravo vaš sadržaj!

Ukoliko imate kakvih pitanja ili nejasnoća, pišite nam na mail: [email protected] ili na naš Facebook fan page. Rado ćemo vam pomoći u kreiranju vaše prve Linker oglašivačke kampanje!

>> Provjeri još... Zašto mediji koriste Linker?


Kako bi poboljšali funkcionalnost stranice, Linker.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u Politika privatnosti. Slažem se