I vama je Facebook drastično 'ubio' reach? Domaći portali u potrazi za novim izvorom prometa

Vijest da Facebook drastično smanjuje organski reach portalima, brandovima i općenito svim vlasnicima stranica na popularnoj društvenoj mreži i nije neka novost, o tome se piše već godinama. A onda je Facebook pustio Explore Feed...

Objavljeno 27.10.2017.

I vama je Facebook drastično 'ubio' reach? Domaći portali u potrazi za novim izvorom prometa
Zuckerberg i ekipa ovaj su mjesec odlučili provesti eksperiment Explore Feed putem kojeg još više smanjuju organski reach – mediji širom svijeta digli su se na noge. 'Organski reach je mrtav' - neki su od naslova na mnogim stranim portalima.

Jesmo li konačno došli do ruba i jesu li mediji trebali možda i ranije reagirati? Činjenica je da su mediji i brandovi godinama ulagali silne budžete u rast svojih stranica (na taj način možda i zapostavili neke druge kanale), a Facebook ih je istovremeno 'nagrađivao' konstantnim rezanjem organskog dosega. Primjerice, samo u 2017. doseg vaših Facebook objava pao je za 20%! Naravno, govorimo o razdoblju do ovih posljednjih promjena.

Trebamo li spominjati da su ne tako davno gotovo svi vaši korisnici vidjeli objave na Facebooku, mogli ste im čak slati i poruke u inbox – ovo danas zvuči tako nevjerojatno, znamo. A onda je krenulo! 2012. Facebook je srezao reach na 16% vaših fanova. Samo 16.000 korisnika vidi objavu od 100.000 fanova, zaradite par tisuća klikova, ovo se već činilo užasno malo.

U listopadu 2013. reach je iznosio sada već katastrofalnih 12.5%, a već u veljači 2014. pao je na 6.15%. Naravno da se ni tu nisu zaustavili. Primjerice, samo je od siječnja do svibnja prošle godine doseg na Facebooku pao za 42%, a već smo napisali da je ove godine pao za dodatnih 20%.



Gdje smo sada? Prema nekim istraživanjima, za veće Facebook stranice (više od 500.000 fanova) reach je sada u prosjeku oko 2%. Kod manjih i specijaliziranih stranica je to nešto više.

Explore Feed - ubojica organskog dosega sadržaja


Početkom mjeseca Facebok je eksperimentalno uveo Explore Feed u Slovačkoj, Srbiji, Boliviji, Gvatemali, Kambodži i na Šri Lanki. Kolege iz Srbije javljaju da je reach 'nula', a mediji širom svijeta već su ovaj eksperiment nazvali ubojicom organskog dosega sadržaja, a neki i ubojicom online medija.



Što mediji mogu napraviti i kako okrenuti situaciju u svoju korist?


Mediji naravno mogu povećati budžete za dodatno promoviranje i oglašavanje svojih objava, što Facebook naravno i želi. Treba spomenuti da je i oglašavanje na Facebooku skuplje nego ranije. Ali postavlja se pitanje – trebaju li mediji povećati ulaganje u Facebook nakon što ih je već toliko zakinuo i sve dosadašnje njihove investicije u tu društvenu mrežu učinio manje vrijednima?

Stručnjaci se slažu kako je ovo možda i dobra stvar, budući da će se vlasnici medija sada okrenuti prema drugim izvorima prometa i diverzificirati svoje rizike. Povećat će se kvaliteta sadržaja i smanjiti kopiranje s društvenih mreža. Mediji će morati još aktivnije graditi svoju zajednicu i okrenuti se drugim izvorima prometa putem kojih će moći kvalitetno distribuirati svoj sadržaj.

Jedan od alata koji već danas može pomoći medijima da kvalitetno distribuiraju svoj sadržaj je naša Linker.hr platforma.


Postanite naš medijski partner i vaš će se sadržaj distribuirati na brojnim hrvatskim portalima. Pri tome su vam dostupni razni Linkerovi alati kojima možete dodatno optimizirati svoje objave i naslove, što vam može pomoći da općenito povećate njihovu čitanost i na drugim kanalima.



I da ne zaboravimo – sve je besplatno! Plaćate samo za dodatni promet koji želite ostvariti.

Statistike također idu u korist Linker platforme. Na analizi nekoliko portala došli smo do podataka da korisnici koji dolaze na medije preko Linker platforme otvaraju u prosjeku 2,4 stranice. Primjerice, korisnici koji dolaze putem Facebooka otvaraju u prosjeku 1,5 stranica, a preko Google searcha nešto manje od 3 stranice po posjeti.

Statistike o prosječnom zadržavanju korisnika idu još više u prilog Linkeru - 2,02 minute, što je gotovo identično kao Google search (2,05). A pazite statistike za Facebook za portale koje smo analizirali - korisnici s mobilnih uređaja zadržavaju se 0,34, a desktop 1,05 minuta u prosjeku. Brojke sve govore.

Registrirajte se već danas ili nam se javite na info@linker.hr i testirajte snagu Linkera - iskoristite 2000 kredita za testiranje vaših prvih objava putem Linker platforme.

* Napomena: Ovu pogodnost mogu ostvariti svi novi mediji koji se registriraju u našu mrežu zaključno sa četvrtkom 2. studenog. Mediji moraju zadovoljavati određene uredničke standarde i kvalitetu da bi ušli u Linker.hr mrežu.



Ok, riješili smo posjećenost portala. Zašto ne bi sada povećali i prihode na portalu?


Osim povećanja posjećenosti kroz razmjenu prometa i dodatan promet koji možete ostvariti, putem Linker.hr platforme možete dodatno povećati prihode na portalu. Zarađujete kroz sponzorirane linkove naših oglašivača i medijskih partnera u Linker widgetu na vašem portalu, a ovaj mjesec smo dovršili i novi proizvod 'Native video oglas' putem kojeg možete povećati zaradu putem Linkera za dodatnih 30-50%.




Javite nam se, isprobajte Linker i dovedite kvalitetne čitatelje na svoje medije. Za više informacija javite nam se na info@linker.hr, a najnovije vijesti pratite i na Facebooku. Ali ne jamčimo da ćete baš svi vidjeti naše objave :P


Provjerite još...

Zašto mediji koriste Linker?

Najnoviji trend u native i video oglašavanju od sada je dostupan na hrvatskim portalima i putem Linker platforme

Jeste već isprobali? Novi alat povećava prihode portala od Linker mreže za 30%!