U kojem je dijelu marketinškog funnela najbolje koristiti nativne oglase i zašto?
Objavljeno 30.11.2021.
U kojem je dijelu marketinškog funnela najbolje koristiti
nativne oglase i zašto?
Bez obzira je li riječ o B2B ili B2C marketingu, kada se
planira marketinška strategija za kampanju bitno je odrediti cilj kampanje,
ciljnu skupinu i kanale koje je najbolje koristiti u kampanji. Kako bismo
mogli točnije precizirati navedene stavke potrebno je odrediti u kojem dijelu
marketinškog funnela se nalazimo unutar te kampanje.
Marketinški funnel je radni okvir kampanje koji
zamišlja put korisnika u kampanji u obliku lijevka, odnosno „funnela“. Taj
oblik pomaže ilustrirati činjenicu da korisnik napreduje kroz stadije interakcije
s brendom te da na kraju mali broj korsnika ostaje uz brend kao vjerni kupac
ili korisnik. Marketinški funnel je najčešće korišten okvir izrade marketinških
strategija.
Uobičajeni stadiji marketinškog funnela su:
·
svijest o brandu (awareness),
·
interes,
·
promišljanje (consideration),
·
kupovina (conversion) i
·
zagovaranje branda od strane korisnika odnosno
izgradnja baze fanova (advocacy).
Kada planiraju svoju marketinšku strategiju temeljenu na
funnelu, iskusni marketinški stručnjaci dijele svoj funnel u sekcije. Viši ili
gornji funnel (top of the funnel) uzima u obzir prva dva stadija
funnela; fazu svijesti i interesa (brand awareness). Područje srednjeg toka (middle
of the funnel) označava fazu razmatranja i istraživanja, dok donji dio toka
(bottom of the funnel) razmatra faze kupnje i zagovaranja. Neki čak
smatraju zagovaranje fazom "post funnel", odnosno fazom do koje
dolazi nakon obavljene konverzije a odnosi se na loyalty prema brendu odnosno
izgradnju određene baze lojalnih korisnika.
Top of the funnel
Na vrhu funnela (top of the funnel) nalazimo situaciju u
kojoj potencijalni kupci ne znaju za vaš brand, a možda čak i ne znaju da imaju
problem koji možete riješiti.
Na vrhu funnela nalazi se awareness faza u kojoj važnost
native oglašavanja najviše dolazi do izražaja. Neinvazivna vrsta
oglašavanja poput ove idealna je za upoznavanje korisnika s brandom, građenje
brand imagea i ostvarivanja zainteresiranosti korisnika za brand.
Prema Nielsenu,
oglašivači vide 50% veći porast svijesti o brandu kada nativne oglase
objavljuju kod premium publishera/medija u usporedbi sa korištenjem klasičnih
display oglasa.
Ali zašto je to tako? Sve se svodi na povjerenje.
Korisnicima se nativni sadržaj uklopi u poznatu okolinu publishera kojeg već
prate pa im tako raste i povjerenje prema brandu, što je idealno za početni dio
marketinškog funnela. Korisnici daleko više vjeruju oglasima na premium
portalima +44% i klikaju na njih više +21%, što u konačnici dovodi do više
konverzija +24% u odnosu na oglase koji se prikazuju na društvenim mrežama*.
* Istraživanje su proveli agencija Lumen i Outbrain na
900 ispitanika.
Vrste sadržaja koji imaju dobar performans za awareness
kampanje:
• Izvještaji:
Ljudi vole statistiku. Napravite istraživanje koje će pridonijet kredibilitetu
vašeg brenda.
• Infografika:
Vizualni sadržaj ima veliki potencijal da postane viralan.
• Vijesti:
Ako postoji trending priča vezana uz vašu nišu, ne propustite je spomenuti.
• Videozapisi:
ovo je jedan od najboljih načina za privlačenje potencijalnih kupaca u
awareness fazi. Koristite vaše nativne oglase za vođenje korisnika na vaše
webstranice sa videosadržajem.
U ovom dijelu funnela pokušavate dosegnuti što veći broj
potencijalnih kupaca. Cilj je koristiti široko targetiranje. Znajući da će
većina ljudi u kasnijim fazama napustiti vaš funnel, želite maksimalno povećati
broj ljudi koje ćete doseći u prvoj fazi kako biste i što više korisnika
zadržali do zadnje faze funnela.
Linker je kao native platforma izvrstan način kojim u
kratkom roku možete možete doseći ogroman broj ljudi. Linker oglasi prikazuju
se na gotovo svim najvećim news portalima u Hrvatskoj što znači da dnevno
dosežemo do preko milijun ljudi! Jutarnji list, Večernji list, Telegram,
Poslovni dnevnik, net.hr, Dnevnik, tportal samo su neki od medija u Linker
mreži.
Middle of the funnel
Do sredine funnela korisnici su neki način izrazili interes
za vaš brend. Postoji mnogo načina na koje to mogu učiniti: čitanje
sponzoriranog članka, klikanje na odredišnu stranicu nakon interakcije s
oglasom, interakciju s vašim oglasom na društvenim mrežama, interakcijom na
native oglase itd. U ovom trenutku vaša se zadaća mijenja od osvještavanja
potrošača o vašem brandu do usmjeravanja na odluku. Važno je pojasniti
da ova "odluka" nije odluka o kupnji vašeg proizvoda, već odluka o
interakciji s brandom.
Cilj nije nužno uvjeriti u kupovinu nego educirati i
pružiti relevantne informacije koje olakšavaju korisniku odabir
proizvoda/usluge i daju vrijednost korisniku kako bi nastavio pratiti vaš
brand. Dakle, u svim fazama interesa i želja, posao oglašivača je iskreno
educirati o proizvodu kako bi potencijalni kupci mogli donijeti informiranu
odluku o kupnji. Nativni oglasi su u ovom dijelu funnela bitni za
zadržavanje zainteresiranih korisnika jer su istraživanja
pokazala da je svijest potrošača o brendu porasla za 69% nakon interakcije s
brendiranim sadržajem; namjera kupnje povećana je čak na 51%.
Sadržaj u sredini funnela uključuje interaktivni sadržaj,
webinare, opsežne vodiče... Te su kampanje obično usmjerene na stjecanje
potencijalnih kupaca prikupljanjem njihovih e-mail adresa.
Linker oglasi vrlo se često koriste za dodatnu promociju
odnosno Linker oglasi služe kao traffic driveri za sponzorirane
članke na medijima ali i za povećanje čitanosti članaka vašeg bloga. Obzirom da
je platforma jednostavna za korištenje u samo nekoliko klikova možete postaviti
oglas koji će na vaš članak dovesti koliko god vam je potrebno novih korisnika.
Obzirom da se Linker oglasi zakupljuju putem CPC modela možete odrediti točan
broj klikova koji vam je potreban kako biste stvorili dovoljnu bazu korisnika s
kojom ćete raditi dalje prema dnu funnela.
Bottom of funnel advertising
Dno marketinškog funnela označava trenutak i mjesto na kojem
korisnik donosi odluku o kupovini, odnosno konverziji. Moglo bi se reći da su
sve prethodne faze funnela vodile do ovog trenutka u kojem je najbitnije
korisnika potaknuti na taj krajnji korak.
U ovoj fazi do izražaja najviše dolazi CTA odnosno
poziv na akciju (engl. call to action). Osim poziva na akciju, odnosno
konverziju, u ovom dijelu funnela bitno je i nastaviti održavati interakciju s
korisnikom. Prema istraživanju Nativa,
broj konverzija bio je veći što su korisnici više vremena proveli u interakciji s brendiranim
sadržajima u obliku članaka, blog postova i videa. Nativni oglasi koji
promiču BOFU sadržaj mogu dovesti do odredišnih stranica koje nude
e-knjige, demonstracije ili kupone. Za bolji performans, vaša prodajna
odredišna stranica treba sadržavati jak CTA ali nezaobilazno je komunicirati
cijene, posebne ponude, dodanu vrijednost koju korisnik ostvaruje kupnjom
određenog proizvoda itd..
Pružanje vrijednih i istinitih informacija za vašu ciljanu
publiku najvažniji je aspekt svake digitalne kampanje i to je ono što će ljude
zaista potaknuti da prođu kroz funnel vašeg branda i postanu vaš lojalni
korisnik.
Nativno oglašavanje učinkovito je u svakoj fazi putovanja
vašeg potencijalnog kupca. Ne zaboravite da je najvažnije stvoriti podudarnost, bliskost i
povjerenje u svakoj fazi!