U kojem je dijelu marketinškog funnela najbolje koristiti nativne oglase i zašto?

Pružanje vrijednih i istinitih informacija za vašu ciljanu publiku najvažniji je aspekt svake digitalne kampanje i to je ono što će ljude zaista potaknuti da prođu kroz funnel vašeg branda i postanu vaš lojalni korisnik.

Objavljeno 30.11.2021.

U kojem je dijelu marketinškog funnela najbolje koristiti nativne oglase i zašto?

U kojem je dijelu marketinškog funnela najbolje koristiti nativne oglase i zašto?

Bez obzira je li riječ o B2B ili B2C marketingu, kada se planira marketinška strategija za kampanju bitno je odrediti cilj kampanje, ciljnu skupinu i kanale koje je najbolje koristiti u kampanji. Kako bismo mogli točnije precizirati navedene stavke potrebno je odrediti u kojem dijelu marketinškog funnela se nalazimo unutar te kampanje.

Marketinški funnel je radni okvir kampanje koji zamišlja put korisnika u kampanji u obliku lijevka, odnosno „funnela“. Taj oblik pomaže ilustrirati činjenicu da korisnik napreduje kroz stadije interakcije s brendom te da na kraju mali broj korsnika ostaje uz brend kao vjerni kupac ili korisnik. Marketinški funnel je najčešće korišten okvir izrade marketinških strategija.

Uobičajeni stadiji marketinškog funnela su:

·        svijest o brandu (awareness),

·        interes,

·        promišljanje (consideration),

·        kupovina (conversion) i

·        zagovaranje branda od strane korisnika odnosno izgradnja baze fanova (advocacy).

Kada planiraju svoju marketinšku strategiju temeljenu na funnelu, iskusni marketinški stručnjaci dijele svoj funnel u sekcije. Viši ili gornji funnel (top of the funnel) uzima u obzir prva dva stadija funnela; fazu svijesti i interesa (brand awareness). Područje srednjeg toka (middle of the funnel) označava fazu razmatranja i istraživanja, dok donji dio toka (bottom of the funnel) razmatra faze kupnje i zagovaranja. Neki čak smatraju zagovaranje fazom "post funnel", odnosno fazom do koje dolazi nakon obavljene konverzije a odnosi se na loyalty prema brendu odnosno izgradnju određene baze lojalnih korisnika.

Top of the funnel

Na vrhu funnela (top of the funnel) nalazimo situaciju u kojoj potencijalni kupci ne znaju za vaš brand, a možda čak i ne znaju da imaju problem koji možete riješiti.

Na vrhu funnela nalazi se awareness faza u kojoj važnost native oglašavanja najviše dolazi do izražaja. Neinvazivna vrsta oglašavanja poput ove idealna je za upoznavanje korisnika s brandom, građenje brand imagea i ostvarivanja zainteresiranosti korisnika za brand.

Prema Nielsenu, oglašivači vide 50% veći porast svijesti o brandu kada nativne oglase objavljuju kod premium publishera/medija u usporedbi sa korištenjem klasičnih display oglasa.

Ali zašto je to tako? Sve se svodi na povjerenje. Korisnicima se nativni sadržaj uklopi u poznatu okolinu publishera kojeg već prate pa im tako raste i povjerenje prema brandu, što je idealno za početni dio marketinškog funnela. Korisnici daleko više vjeruju oglasima na premium portalima +44% i klikaju na njih više +21%, što u konačnici dovodi do više konverzija +24% u odnosu na oglase koji se prikazuju na društvenim mrežama*.

* Istraživanje su proveli agencija Lumen i Outbrain na 900 ispitanika.

Vrste sadržaja koji imaju dobar performans za awareness kampanje:

•            Izvještaji: Ljudi vole statistiku. Napravite istraživanje koje će pridonijet kredibilitetu vašeg brenda.

•            Infografika: Vizualni sadržaj ima veliki potencijal da postane viralan.

•            Vijesti: Ako postoji trending priča vezana uz vašu nišu, ne propustite je spomenuti.

•            Videozapisi: ovo je jedan od najboljih načina za privlačenje potencijalnih kupaca u awareness fazi. Koristite vaše nativne oglase za vođenje korisnika na vaše webstranice sa videosadržajem.

U ovom dijelu funnela pokušavate dosegnuti što veći broj potencijalnih kupaca. Cilj je koristiti široko targetiranje. Znajući da će većina ljudi u kasnijim fazama napustiti vaš funnel, želite maksimalno povećati broj ljudi koje ćete doseći u prvoj fazi kako biste i što više korisnika zadržali do zadnje faze funnela.

Linker je kao native platforma izvrstan način kojim u kratkom roku možete možete doseći ogroman broj ljudi. Linker oglasi prikazuju se na gotovo svim najvećim news portalima u Hrvatskoj što znači da dnevno dosežemo do preko milijun ljudi! Jutarnji list, Večernji list, Telegram, Poslovni dnevnik, net.hr, Dnevnik, tportal samo su neki od medija u Linker mreži.

Middle of the funnel

Do sredine funnela korisnici su neki način izrazili interes za vaš brend. Postoji mnogo načina na koje to mogu učiniti: čitanje sponzoriranog članka, klikanje na odredišnu stranicu nakon interakcije s oglasom, interakciju s vašim oglasom na društvenim mrežama, interakcijom na native oglase itd. U ovom trenutku vaša se zadaća mijenja od osvještavanja potrošača o vašem brandu do usmjeravanja na odluku. Važno je pojasniti da ova "odluka" nije odluka o kupnji vašeg proizvoda, već odluka o interakciji s brandom.

Cilj nije nužno uvjeriti u kupovinu nego educirati i pružiti relevantne informacije koje olakšavaju korisniku odabir proizvoda/usluge i daju vrijednost korisniku kako bi nastavio pratiti vaš brand. Dakle, u svim fazama interesa i želja, posao oglašivača je iskreno educirati o proizvodu kako bi potencijalni kupci mogli donijeti informiranu odluku o kupnji. Nativni oglasi su u ovom dijelu funnela bitni za zadržavanje zainteresiranih korisnika jer su istraživanja pokazala da je svijest potrošača o brendu porasla za 69% nakon interakcije s brendiranim sadržajem; namjera kupnje povećana je čak na 51%.

Sadržaj u sredini funnela uključuje interaktivni sadržaj, webinare, opsežne vodiče... Te su kampanje obično usmjerene na stjecanje potencijalnih kupaca prikupljanjem njihovih e-mail adresa.

Linker oglasi vrlo se često koriste za dodatnu promociju odnosno Linker oglasi služe kao traffic driveri za sponzorirane članke na medijima ali i za povećanje čitanosti članaka vašeg bloga. Obzirom da je platforma jednostavna za korištenje u samo nekoliko klikova možete postaviti oglas koji će na vaš članak dovesti koliko god vam je potrebno novih korisnika. Obzirom da se Linker oglasi zakupljuju putem CPC modela možete odrediti točan broj klikova koji vam je potreban kako biste stvorili dovoljnu bazu korisnika s kojom ćete raditi dalje prema dnu funnela.

Bottom of funnel advertising

Dno marketinškog funnela označava trenutak i mjesto na kojem korisnik donosi odluku o kupovini, odnosno konverziji. Moglo bi se reći da su sve prethodne faze funnela vodile do ovog trenutka u kojem je najbitnije korisnika potaknuti na taj krajnji korak.

U ovoj fazi do izražaja najviše dolazi CTA odnosno poziv na akciju (engl. call to action). Osim poziva na akciju, odnosno konverziju, u ovom dijelu funnela bitno je i nastaviti održavati interakciju s korisnikom. Prema istraživanju Nativa, broj konverzija bio je veći što su korisnici više  vremena proveli u interakciji s brendiranim sadržajima u obliku članaka, blog postova i videa. Nativni oglasi koji promiču BOFU sadržaj mogu dovesti do odredišnih stranica koje nude e-knjige, demonstracije ili kupone. Za bolji performans, vaša prodajna odredišna stranica treba sadržavati jak CTA ali nezaobilazno je komunicirati cijene, posebne ponude, dodanu vrijednost koju korisnik ostvaruje kupnjom određenog proizvoda itd..

Pružanje vrijednih i istinitih informacija za vašu ciljanu publiku najvažniji je aspekt svake digitalne kampanje i to je ono što će ljude zaista potaknuti da prođu kroz funnel vašeg branda i postanu vaš lojalni korisnik.

Nativno oglašavanje učinkovito je u svakoj fazi putovanja vašeg potencijalnog kupca. Ne zaboravite da je  najvažnije stvoriti podudarnost, bliskost i povjerenje u svakoj fazi!

Kako bi poboljšali funkcionalnost stranice, Linker.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u Politika privatnosti. Slažem se