Mediji, čitatelji i oglašivači: Kako je COVID-19 preko noći promijenio sve

Pojava koronavirusa promijenila je sve – od ponašanja ljudi u privatnom životu, promjene životnih navika i prioriteta, do sasvim novog poslovnog okruženja, novih radnih rutina, procesa, tehnologija, a na kraju i jednog sasvim drugačijeg načina konzumacije medija.

Objavljeno 01.04.2020.

Mediji, čitatelji i oglašivači: Kako je COVID-19 preko noći promijenio sve
Za medije i brendove danas je od presudne važnosti razumjeti sve navedene promjene koje se događaju kako bi se što bolje prilagodili novonastaloj situaciji i mogli brzo djelovati. Zaustaviti sve aktivnosti sigurno nije rješenje, budući da su vaši korisnici i dalje tu. Istina, trenutno u malo drugačijem okruženju, ali i dalje s određenim potrebama i zainteresirani za vaše proizvode i usluge.

U nastavku teksta podijelit ćemo s vama neke od najvažnijih promjena koje smo zabilježili proteklih tjedana na tržištu i na našoj Linker platformi te savjeta kako na iste, kao oglašivač, reagirati.

Ključno uočene promjene i kako na njih reagirati


#1 Značaj rasta čitanosti medija


S pojavom koronavirusa promet na online medijima značajno se povećao, a dogodile su se i relevantne promjene u načinu na koji korisnici konzumiraju medijski sadržaj. Iz dana u dan promet na Linker mreži rastao je velikom brzinom – zabilježen je iznadprosječno velik broj otvaranja portala, učitavanja stranica te broj klikova na medijski sadržaj.


 
Ako vam raspoloživi budžet to omogućuje, razmislite o postavljenim ograničenjima i uključite native oglašavanje u svoj digitalni miks.

#2 Promjene u navikama čitatelja


Pojava epidemije, rad od kuće i sve strože mjere izolacije dovele su do velikih promjena u ponašanju korisnika na online medijima. Korisnici su donedavno konzumirali medije kada bi im to vrijeme dopustilo, a to je bio prilično jednostavan raspored – ujutro uz kavu, za vrijeme ručka i navečer nakon što su sve obveze odrađene.

No, tijekom ove izvanredne situacije čitatelji kroz cijeli dan prate najnovije vijesti, pretražuju simptome, informiraju se o mjerama zaštite, potezima Vlade i gospodarskoj situaciji. Čitatelji uz to ostaju i duže budni nego uobičajeno pa je vrijeme nakon 21h rezervirano za online istraživanje i interakciju. Uz to, na globalnoj razini zabilježeno je da 4 od 10 čitatelja posjećuje portale i čita vijesti češće nego što su to ranije činili (GlobalWebIndex), čak 15% konzumiranog sadržaja direktno je povezan s koronavirusom (Axios) te se broj posjetitelja na portalima povećao za 16,8% uz povećanje prosječnog vremena zadržavanja za 22,1% (Content Square).

Uzmite u obzir produženo vrijeme provedeno na portalima i testirajte kampanju koja će biti aktivna nakon 21h. Uz to, osigurajte da informacije u oglasima budu istinite i relevantne za potencijalnog potrošača.

#3 Čitatelji više vjeruju premium portalima


Pojava globalne pandemije i krizne situacije rezultirala je povećanjem prometa na cijeloj Linker mreži, ali najveći porast prometa bilježe premium portali i izdavači s višegodišnjim iskustvom i povjerenjem čitatelja. Korisnici traže brze i pouzdane informacije, stoga nije iznenađujuće da je određenim premium portalima porastao promet i do dva puta, dok neki tematski portali čak bilježe i pad.

Zanimljiva je i promjena u navikama korisnika kada su u pitanju društvene mreže i portali. Istraživanje GlobalWebIndexa provedeno među više od 4.500 ispitanika je pokazalo kako korisnici u potrazi za informacijama sada znatno češće provjeravaju portale (čak do 44%), dok društvene mreže za tu svrhu bilježe rast do 30%. Rast u korist portala je najveći kod Generacije X (44%), a odmah iza njih je Generacija Z (40%) što je i malo iznenađenje, budući da su najmlađi korisnici bili ujedno i najvjerniji korisnici društvenih mreža.

 

Unutar Linker mreže nalazi se više od 30 premium portala u Hrvatskoj. Iskoristite priliku da se vaši oglasi nalaze u sigurnom okruženju provjerenog sadržaja.


#4 Ubrzana digitalizacija i povećana potražnja


Jedna od rijetkih pozitivnih stvari ove krize je masovna i ubrzana digitalizacija koja se odvija na svim područjima. Segment elektroničkog poslovanja bilježi najveći rast, od postojećih i etabliranih web trgovina koje bilježe značajno povećanje prometa pa do novih malih i većih web trgovina koje nastaju iz dana u dan. 

Povećani interes za određenim kategorijama je zabilježen povećanjem CTR-a oglasa, gdje je na nekim kategorijama zabilježen rast i od 70%. Najveći rast zabilježen je na oglasima vezanim za ponudu web trgovina (više od 50%), a uz to sadržaj povezan s kategorijama zdravlje i fitness, dom i kućne potrepštine, posao i financije, zabava (TV, filmovi, serije, knjige, kockanje).

Ukoliko još niste, razmotrite na koji način možete digitalizirati svoje proizvode i usluge kako biste se prilagodili novim tržišnim uvjetima i došli do svojih kupaca.

Upravo je kontrola troškova, nenametljivo (native) oglašavanje i vidljivost na najposjećenijim hrvatskim portalima dobitna kombinacija za mnoge koji ovih dana nastoje u ograničenim uvjetima izvući najbolje od svog poslovanja. Linker mreža, s mjesečnim dosegom od 2,3 milijuna korisnika, može vam u tome pomoći i biti vaš pouzdan partner i učinkovit alat u postizanju poslovnih ciljeva. Obratite nam se s povjerenjem na [email protected]



Kako bi poboljšali funkcionalnost stranice, Linker.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u Politika kolačića. Slažem se