Koji su trendovi u nativnom oglašavanju i što nas čeka u budućnosti?

Native advertising odnosno nativno oglašavanje svakako je jedan od najbrže rastućih kanala digitalnog oglašavanja – procjenjuje se da će u 2022. globalno doseći vrijednost od 170 milijardi dolara, a prema istraživanju tvrtke ADYOULIKE, očekuje se da će se potrošnja na nativno oglašavanje povećati za 372% od 2020. do 2025.

Objavljeno 22.09.2021.

Koji su trendovi u nativnom oglašavanju i što nas čeka u budućnosti?

Značajan udio nativnog oglašavanja odnosi se na nativne oglasne platforme, koje se danas jednako uspješno koriste u početnim fazama digitalnih kampanja za branding i awareness, kao i u završnim fazama kampanja koje za cilj imaju direktnu prodaju. Pritom, takvo oglašavanje korisnicima nudi neinvazivne oglase, prirodno dobro uklopljenje u okolinu portala.

U usporedbi s 2017., kada je Linker započeo svoj biznis u Hrvatskoj, prodaja nativnog oglašavanja značajno se povećala, a posljednih godinu dana svijest o postojanju nativea kao kanala koji se koristi u svim dijelovima marketinškog funnela je neusporediva s godinom ranije.

Ukoliko pričamo o trendovima samo u Hrvatskoj i bližoj okolici svakako možemo reći da je native oblik oglašavanja prisutan u većini media planova sa sve većim budžetima. Oglašavaju se retaileri, telco, hotelijeri, fmcg, farma, bankarstvo, industrija igara na sreću, e-comm (…) koji koriste native formate za predstavljanje, promociju i prodaju proizvoda i usluga, promociju kataloga, akviziciju novih korisnika, preuzimanje mobilnih aplikacija ili jednostavno, za povećanje čitanosti vlastitih blogova, native projekata i članaka te PR članaka.

Štoviše, kanali oglašavanja promijenili su se od tradicionalnih display oglasa, Google Display mreže i direktnog zakupa, prema programmatskom zakupu te native oglašavanju. Također, formati su postali raznolikiji. Oglašivači se više ne ograničavaju na statične slike, već se sve češće koriste video fomati, interscrolleri te ostali interaktivni banneri poput 3D cube-a, a u svijetu nativnog oglašavanja sve više do izražaja dolazi storytelling ali i okruženje odnosno pozicija samog oglasa.

U ovom ćemo članku predstaviti 6 trendova u native oglašavanju koje bi oglašivači trebali uzeti u obzir tijekom 2022.godine.

1. Više programmatica
Dugo su razlike u dizajnu i izgledu nativnih oglasa, uzrokovane različitom veličinom slika i duljinom naslova, medijima otežavale programatsku kupnju nativnih oglasa. No, čim je došlo do povezivanja najvećih američkih native platformi i velikih igrači DSP-a (demand-side platform) putem RTB-a (real-time bidding) u SAD-u je gotovo 90% nativnih oglasa kupovano programatskim putem. Obzirom na postotak korištenja native platformi putem programmatskog zakupa u SAD-u, činjenica je da i Hrvatsku pa tako i njenu regiju uskoro očekuje isti trend.

2. Više mobile-a
eMarketer u izvješću navodi da će 88,8% nativnih oglasa u SAD -u biti plasirano putem mobilea, u odnosu na 85,2% u 2018. S druge strane, udio native oglasa koji dolazi s društvenih mreža blago se se smanjuje sa 76,7% u 2018. na 73,5% u 2020. godini a taj trend čini se prati i 2021.godina.
Sličan trend bilježi i Linker platforma, gotovo 85% prometa u Linker mreži u Hrvatskoj dolazi s mobilnih uređaja u odnosu na 2020.godinu kada je taj postotak bio otprilike 75%.

3. Native video
Video je jedan od najpopularnijih trendova u industriji digitalnog marketinga. U današnje vrijeme u SAD-u sve više vidimo native video oglašavanje na news feedu portala i društvenih medija.
Prema prognozi eMarketera, potrošnja nativnih video oglasa raste iz godine u godinu i ona je činila 31,2% američke potrošnje nativnih oglasa u 2020.

4. Interaktivni formati
GO-Gulf je izvijestio da se 93% korisnika složilo da je interaktivni sadržaj učinkovit u obrazovanju i upoznavanju kupaca s proizvodom, a 88% njih je reklo da je interaktivni sadržaj učinkovit u razlikovanju njihovog brenda od konkurencije odnosno u podizanju awarenessa.
Donedavni nativni oglasi u SAD-u bili su jednostavno skup statičnih slika i naslova, no u posljednje su se vrijeme pojavili formati s interaktivnim značajkama kao na primjer Native Search rješenje za klijente koji imaju webshop. Native Search omogućuje upisivanje riječi proizvoda kojeg kupac želi pretražiti unutar samog native oglasa. Kad korisnici unesu ključne riječi i kliknu gumb za pretraživanje, bit će preusmjereni na stranicu s rezultatima pretraživanja na oglašivačkom webshopu.

5. Sadržaj
Kupci odnosno čitatelji na pojedinim medijima pozitivno prihvaćaju nativno oglašavanje i očekuju da će im isti pružiti vrijedne informacije.
Prema istraživanju Time Inc -a, blizu 90% mlađe internetske publike iz generacije Z, milenijalaca i generacije X preferira personaliziran sadržaj, uključujući nativne oglase, umjesto dosadašnjih tradicionalnih. Oko 93% publike reklo je da preferiraju brendove koji ulažu određene napore u stvaranje nečeg jedinstvenog kako bi privukle njihovu pozornost. Preko 56% publike reklo je da preferira brendove koji komuniciraju vrijednost, umjesto da pokušavaju agresivno prodati svoj proizvod.
Dakle, odredišne stranice do kojih će korisnici doći nakon klika na nativne oglase trebaju biti sadržajno bogate te pružiti vrijedne informacije o proizvodu/usluzi ali i objasniti kako proizvod ili usluga pomaže/koristi publici.

6. Storytelling i pozicija oglasa
Medij na kojem korisnici vide vaše oglase također je važan aspekt koji treba uzeti u obzir.
Kao što je ranije spomenuto, udio nativnih oglasa na društvenim mrežama lagano se smanjuje, a čini se da sve više oglašivača daje prednost kontekstu i smatra da je vrlo učinkovito pozicioniranje nativnih oglasa na premium medije.

Prema izvješću Outbraina, oglasi prikazani na premium stranicama s vijestima imaju mnogo veću vjerojatnost da će korisnik imati povjerenja u taj brend (+44%),  da će kliknuti (+21%) i dovesti do akcije/kupnje (+24%), od oglašavanja na platformama društvenih medija.

Mnoga istraživanja također pokazuju da nativni oglasi imaju veću razinu povjerenja među potrošačima. Čak je 33% veća vjerojatnost da će korisnik vjerovati nativnom oglasu u odnosu na tradicionalni, te da klik na nativni oglas na premium web stranici ima veći značaj za brend od klika koji je došao putem displaya.
Taj se trend odnosi i okruženje nativnih oglasnih kampanja. U posljednjih godinu dana sve je više oglašivača koji žele birati medije na kojima će se prikazati njihov oglas jer sponzorirani sadržaji na premium medijima daju veću vjerodostojnost proizvodima/uslugama.

Linker Media ponosi se mrežom koju je izgradila u Hrvatskoj. Dio naše mreže od preko 50 portala su gotovo svi premium portali u Hrvatskoj; Jutarnji list, Večernji list, dnevnik.hr, tportal.hr, N1, Poslovni dnevnik itd. Osim velikih premium portala tu su i mnogi regionalni ali i specijalizirani, također premium portali koji svakako pridonose promociji proizvoda i usluga pojedinoj publici.

Zbog navedene raznolikosti medija u mreži moguće je i targetiranje prema lokaciji, kategoriji interesa, vrsti uređaja te dobu dana, a u kombinaciji s testiranjem različitih kreativnih rješenja, native priča pronalazi put do kvalitetnih i  angažiranih korisnika, koji bilježe bolje rezultate od klasičnih display oglasa.

Za kraj...
Ključ uspjeha native kampanje je razmišljanje o stvaranju vrijednog sadržaja i isporuci istog vašoj ciljnoj publici u pravom okruženju i na pravi način.

Osim u Hrvatskoj Linker mreža prisutna je i na području jugoistočne Europe; u Sloveniji, BiH, Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori i Bugarskoj što je čini vodećom native platformom u SE Europi.
LINKER platforma omogućava pričanje priča u sigurnom okruženju premium portalima na neuobičajen i zanimljiv način, koji će ujedno privući pravu publiku i na ispravan način ispričati priču o brendu. Na svim tržištima ciljamo na premium medije kako bi vaš oglas bio u sigurnom brand okruženju a osim standardnih formata nudi se i storytelling format te poseban e-comm widget za promociju proizvoda vašeg webshopa!

Kako bi poboljšali funkcionalnost stranice, Linker.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u Politika privatnosti. Slažem se