Prirodno dobro oglašavanje ili kako najbolje koristiti native platforme?

Što je bilo prije – priča ili proizvod? Vječna dilema kokoš ili jaje je, prema navodima znanstvenika, riješena. Ako bismo dilemu postavili u sferu marketinga, ona bi mogla glasiti – priča ili proizvod?

Objavljeno 19.10.2021.

Prirodno dobro oglašavanje ili kako najbolje koristiti native platforme?
Sigurno je da iza dobrog i kvalitetnog proizvoda ili usluge stoji priča, no ponekad se ona izgubi, zapne u komunikacijskom kanalu, u lavini svakojakih komentara na društvenim mrežama. Pitanje je kako priču prenijeti zainteresiranim korisnicima, kako se istaknuti, kako iskočiti iz ”mora” marketinških poruka kojima smo svakodnevno izloženi.

Svi smo čuli za pojam ”native advertising” no znamo li točno njegovo značenje? Koja je razlika između native članka, PR članka i native oglasa? Je li to sve isto i zašto nije?  „Native advertising“ svakako je jedan od najbrže rastućih kanala digitalnog oglašavanja – procjenjuje se da će u 2022. globalno doseći vrijednost od 170 milijardi, a u 2025. godini čak 402 milijarde dolara.

Značajan udio nativnog oglašavanja odnosi se na nativne oglasne platforme, koje se danas jednako uspješno koriste u početnim fazama digitalnih kampanja za branding i awareness, kao i u završnim fazama kampanja koje za cilj imaju direktnu prodaju. Pritom, takvo oglašavanje korisnicima nudi neinvazivne oglase, prirodno dobro uklopljenje u okolinu portala.

Ukoliko pričamo o trendovima samo u Hrvatskoj i bližoj okolici svakako možemo reći da je native oblik oglašavanja prisutan u većini media planova sa sve većim budžetima. Oglašavaju se retaileri, telco, hotelijeri, fmcg, farma, bankarstvo, industrija igara na sreću, e-comm (…) koji koriste native formate za predstavljanje, promociju i prodaju proizvoda i usluga, promociju kataloga, akviziciju novih korisnika, preuzimanje mobilnih aplikacija ili jednostavno, za povećanje čitanosti vlastitih blogova, native projekata i članaka te PR članaka.

Jeste li znali da korištenjem native platforme možete pokrenuti storytelling kampanju? Tri oglasa, jedan pored ili ispod drugoga sasvim su dovoljni da ukratko ispričate priču o vašem novom proizvodu, usluzi ili jedinstvenoj ponudi!


No, krenimo redom!

Uz priču, u marketingu je bitan i sadržaj, ali i kontekst. Često se postavljaju pitanja gdje ispričati priču, kako ju ispričati i, na kraju, kome ju ispričati, a sve kako bi bili korak bliže postavljenom cilju, bilo da se radi o prodaji proizvoda ili podizanju svijesti o brendu.

GDJE ispričati priču?

Digitalno okruženje nudi mnoštvo opcija za plasiranje sadržaja. Jednom kad je priča ispričana na službenoj web stranici ili na profilu društvene mreže, razmatraju se opcije promocije. Internet je prepun različitih formata oglasa od kojih su vjerojatno najčešći „banner“ oglasi koji iskaču sa svih strana i pozicija. Upravo zbog navedenog, kod prosječnog korisnika sve se češće pojavljuje fenomen poznat pod nazivom „banner blidness“ ili slijepilo oglasa. Rješenje ovog slijepila nude native formati oglašavanja koji priču predstavljaju u prirodnom medijskom okruženju na način koji je korisniku zanimljiv i relevantan.
KAKO ispričati priču?

Native oglašavanje nudi različite formate oglasa, no ono što je zajedničko svima njima je važnost vizualne prezentacije brenda, ali i kratkog opisnog teksta. Tako će čitatelj standard widget-a, oglas vidjeti nakon čitanja članka na nekom portalu, in-text format native-a će biti prikazan unutar članka bez prisutnosti drugih oglasa, a story format će istovremeno prikazati tri oglasne pozicije što pruža još više mogućnosti za pričanje priče o brendu. Vrlo zanimljiv format je i native e-comm widget koji nudi opciju prikazivanja 4 do 12 proizvoda jednog ili više oglašivača te je najviše orijentiran prodaji proizvoda ili usluga.


KOME ispričati priču?

Native oglasi plasiraju se pravoj publici u pravo vrijeme na pravom mjestu. Targetiranje korisnika moguće je prema lokaciji, kategoriji interesa, vrsti uređaja te dobu dana, a u kombinaciji s testiranjem različitih kreativnih rješenja, native oglasu postaju relevantni. Native priča na taj način pronalazi put do kvalitetnih i  angažiranih korisnika, koji često bilježe bolje rezultate od klasičnih „display“ oglasa.

Linker je vodeća platforma za nativno oglašavanje na području jugoistočne Europe, prisutna na 7 tržišta regije.

LINKER platforma omogućava pričanje priča u sigurnom okruženju premium portalima na neuobičajen i zanimljiv način, koji će ujedno privući pravu publiku i na ispravan način ispričati priču o brendu.

Živimo u vremenu kada priča doživljava svoju renesansu, zato ispričajte svoju već danas!

Kako bi poboljšali funkcionalnost stranice, Linker.hr koristi kolačiće (cookies). Više o kolačićima pročitajte u Politika privatnosti. Slažem se